Nowe silniki benzynowe mają w swoim układzie przymocowany tzw. filtr stałych cząsteczek. Właściwie na czym polega jego praca? W skrócie mówiąc na tym, ażeby wydostające się na zewnątrz z silnika wszelkiego typu spaliny były stosownie oczyszczone z cząstek sadzy, a zatem węgla, który nie został spalony. Jego konstrukcja oraz zasada pracy jest w miarę łatwa, nie zmienia to natomiast faktu, że detal ten wymaga regularnego czyszczenia a także regeneracji.

Z pewnością nie dokona tego sam właściciel auta, ponieważ regeneracja DPF (DPF to skrót od gasoline particulate filter) przeprowadzona być może jedynie w profesjonalnym punkcie. Powinno się do tego celu wybrać taki, który zajmuje się takimi usługami już od jakiegoś czasu a także wykorzystuje takie technologie, które będą mogły przywrócić blisko sto procent sprawności zanieczyszczonego oraz zapchanego filtra.

Najczęściej przeprowadzane jet to tak, że nie musimy w takim punkcie pozostawić całego auta — wystarczy sam wspomniany wcześniej detal, a odbiór wyczyszczonego następuje za kilka dni. Porządni fachowcy prócz samego oczyszczania (dokładnego przetkania wszelkich kanalików) zastosują wspomnianą regenerację, czyli odbudowę powłoki galwanicznej. Przeważnie na tego rodzaju usługę  jest zresztą udzielana gwarancja, oczywiście tak być powinno. Czasem posiadacz auta może liczyć również na skrupulatną diagnostykę, a więc szczegółowe badania które pokażą, jakie są główne przyczyny zanieczyszczeń takiego filtra i jakim sposobem możemy tego typu proces opóźnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *